.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای اخراج معلم مازندرانی در پی پخش موسیقی مبتذل در کلاس چه بود؟
در‌ یکی‌ دو روز گذشته، ویدیویی اینستاگرامی‌ در‌کلاس درسی مدرسه غیر انتفاعی در‌ قائم‌شهر منتشر شده است، که بچه‌هایی که به نظر می‌رسد

به گزارش شمال نیوز، در‌یکی‌ دو روز گذشته، ویدیویی اینستاگرامی‌ در‌کلاس درسی مدرسه غیر انتفاعی در‌ قائم‌شهر منتشر شده است، که بچه‌هایی که به نظر می‌رسد دوره ابتدایی هستند، آهنگ «گنگستر شهر آمل» را به همراه معلم خود می‌خوانند. 

 

در همه‌جای‌ دنیا برای معلم و مدرسه تعریف خاصی وجود دارد، این معلم می‌تواند با بچه های کلیپ بگیرد، می‌تواند با بچه ها در خصوص آهنگ‌ها صحبت کند و آن‌ها را راهنمایی کند، اما اینکه بچه ها را به خط کند، اهنگ پخش کنند و کلیپ اینستاگرامی بگیرند، آن هم با چنین آهنگی که محتوای مناسبی برای دانش‌آموزان ندارد، قطعا از یک معلم پذیرفتنی‌نیست.

 

در‌همین خصوص مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: به‌دنبال پخش آهنگ مبتذل توسط معلم یک مدرسه در شهرستان قائمشهر برخورد اداری لازم انجام شد و ضمن قطع همکاری با وی، به احتمال مجوز فعالیت مدرسه نیز لغو خواهد شد.  این فیلم کوتاه روز گذشته در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و پس از آن اداره کل آموزش و پرورش مازندران پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد. رییس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر جلسه شورا را برگزار کرد. براساس تصمیم و رای این شورا، در حال حاضر به مدیر مدرسه تذکر کتبی داده شد و برخوردهای اداری دیگر نیز صورت خواهد گرفت. همچنین این شورا بر عدم صلاحیت معلم مربوطه و قطع همکاری با وی رای داد و ایشان از روز یکشنبه هفته آینده اجازه حضور و تدریس در مدرسه را ندارد.

 

مازندران ۷۲۰ مدرسه غیر انتفاعی دارد که حدود ۱۰۵ هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند که ۲۰ درصد جامعه دانش آموزی استان را شامل می شود.

 

 تلنگرهایی که باید جدی گرفته شود

 

گفتنی است، انتشار چنین ویدیوها و همخوانی دانش‌آموزان با موسیقی‌های مبتذل و غیرقانونی مسبوق به سابقه است و در سال‌های گذشته نیز گاه در سایه برخی غفلت‌ها چنین اعمالی از سوی برخی افراد در محیط مدارس دیده شده بود. البته که غلبه جریان فرهنگی انقلابی در مدارس و تبلور گرایش‌های ارزشمند دانش آموزان در همراهی و اجرای برنامه‌هایی همچون سرود «سلام فرمانده» برای دشمن و جریان مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی قابل پذیرش و تحمل نیست و مسئولان آموزش و پرورش باید جدی‌تر از همیشه راه هرگونه نفوذ فرهنگی نامانوس با ارزش‌های جامعه به محیط مدارس را سد نمایند. در این راه توجه بیشتر به مسئله جذب معلمان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و باید علاوه‌بر صلاحیت‌های علمی، توجه و کنکاش درخصوص صلاحیت‌های اخلاقی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد. این موضوع با توجه به شرایط مدارس غیر‌دولتی و علاقه موسسان و مدیران برای جذب نیروهای آزاد با کمترین هزینه بیش از مدارس دولتی نیازمند توجه مسئولان آموزش و پرورش است. از سوی دیگر ورود برخی افراد در کسوت معلم بدون گزینش‌ها و حساسیت‌های لازم و سپردن ذهن و روح فرزندان مردم به آنها خطرات جبران ناپذیری دارد. از جمله موارد متعددی که والدین از آن شکایت دارند بیان شبهات و مباحث نادرست تاریخی یا تحریف واقعیت‌های موجود در کشور و درگیر کردن ذهن دانش‌آموزان با اطلاعات نادرست و هدفدار توسط برخی معلمان به ویژه در مدارس غیر‌دولتی

 است.

 آنچه اکنون حائز اهمیت است، باتوجه به حوادث اخیر و جنگ شناختی که دشمنان علیه مردم کشورمان به راه‌انداخته‌اند، آموزش و پرورش بیش از پیش در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت انسان در تراز انقلاب اسلامی باید نقش ایفا کند. به همین منظور انتظار این است تا مسئولان آموزش و پرورش و حتی بالاتر از آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی همان‌طور که سندی برای تحول بنیادین برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تدوین کردند، سندی را هم برای تحول در تربیت معلم و آموزش‌های ضمن خدمت در نظر بگیرند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهرداد 27 بهمن 1401
با سلام.
به نظرم خیلی سخت گیرانه است معلم خواسته کمی جو کلاس عوض شود هر چند اشتباه کرده است ولی جریمه ان خیلی خیلی سختگیرانه در نظر گرفته شده است. اگر اینطوری باشد خدای نکرده خواننده این کلیپ باید اعدام شود و در روز هزاران بار این کلیپ در کل کشور پخش می شود و منتشرین ان باید از شغل خود اخراج شوند
نا شناس 27 بهمن 1401
.... اون شورایی که حکم اخراج معلم امضا کرد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.